تولید آلومینیوم شفاف به واقعیت پیوست
نوشته شده توسط : علی افشار

پیشرفت نوع بشر بر روی کره زمین قابل توصیف نیست. بار دیگر آنچه فقط در محدوده داستان های علمی تخیلی معنا داشت رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است. اگر از بینندگان سریال Star Trek باشید ، حتماً در قسمت The Voyage Home آلومینیوم شفاف را دیده اید. به نظر می رسد که آلومینیوم شفاف به لطف محقق آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا ، دکتر سانگرا، به واقعیت پیوسته است. دکتر سانگرا از آلومینیوم شفاف به عنوان"یک ماده معدنی یا منیزیم آلومینیومی " یاد می کند. او می افزاید :"مزیت این ماده این است که به مراتب از شیشه مقاوم تر و سخت تر است. در محیط های خشن محافظت بیشتری فراهم می کند و در مقابل فرسایش ناشی از شن و باران مقاوم است."

از آنجایی که این ماده از مقاومت بیشتری برخوردار است ، با لایه نازک تری از آن مقاومت به مراتب بیشتری نسبت به شیشه فراهم می شود. اگر پلتفرم هایی که به وزن حساس هستند مانند UAV (خودرو های خودکار مستقل یا پهپادها) یا محافظ های صورت که بر روی سر قرار می گیرند را در نظر بگیریم ، می توانیم به تغییراتی که این فناوری به همراه خواهد آورد پی ببریم.

سانگرا فرآیند تولید را اینگونه خلاصه می کند:"پودر را در یک دستگاه پرس گرم قرار می دهید و تحت شرایط خلاء فشرده می کنید . اگر این روند صحیح انجام شود تمام هوای موجود در بین ذرات خارج می شود و در نهایت به ماده ای شفاف دست می یابید." وقتی این ورقه از دستگاه پرس خارج می شود، سنباده کاری می شود و سپس در تولید وسایلی مثل شیشه ضد گلوله استفاده می شود. اگر هزینه های تولید این محصول به مرور زمان کاهش یابد می توان از این فناوری در تولید محصولاتی مثل گوشی ها و ساعت های هوشمند نیز استفاده کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: